Ne poți găsi și pe
Avem informații interesante și optimiste de la echipa de vânzări externe Atlas. În ciuda blocajelor și a tulburărilor pandemice globale, anul 2020 s-a încheiat cu o creștere de 30% a dinamicii vânzărilor comparativ cu anul precedent (pe scara ultimilor doi ani, creșterea a ajuns la aproape 50%). Rezultatul pentru 2020 este al cincilea cel mai bun rezultat din istoria vânzărilor externe ale Atlas, obținut datorită exportului de produse către 30 de țări, inclusiv piețe noi – în Kosovo și Slovenia și – după o pauză de câțiva ani – în Finlanda.
În anul curent, obiectivul principal nu este doar menținerea prezenței teritoriale pe piață realizată în 2019-2020, ci și menținerea unei tendințe ascendente a valorii vânzărilor – nu numai datorită atragerii de noi clienți, ci și printr-o muncă intensă in vederea extinderii portofoliului de produse al clienților existenți. Desigur, noi direcții de export sunt, de asemenea, în centrul atenției. Așa cum a spus Michał Gosławski – director de vânzări externe, principalele zone pentru 2021 sunt așa-numitele opt de fier – Marea Britanie, Slovacia și Republica Cehă, Germania, Lituania, Letonia, Irlanda, Ucraina, Rusia. Se va pune mult accent și pe piețele foarte promițătoare din Benelux și pe construirea de puncte de sprijin permanente în emisfera vestică.
Începutul anului 2021 este extrem de haotic – spune directorul Gosławski – în mai multe piețe, blocajele grele ne provoacă foarte multe bătăi de cap (Lituania, Letonia sau Irlanda), iar în altele, în ciuda restricțiilor, nu ținem pasul cu livrările. Iarna grea, de asemenea, nu ne-a ușurat sarcina și ne-a făcut să așteptăm „ferestrele meteorologice” ca și pentru K2. Cu toate acestea, luptăm atât de eficient încât compensăm lipsurile de pe unele piețe cu livrări către altele. Aceasta este, fără îndoială, forța diversificării direcțiilor de export, la care lucrăm de câțiva ani. Suntem foarte bucuroși că în ianuarie am stăpânit haosul UE-britanic legat de Brexit, iar Regatul Unit este, la urma urmei, principala noastră direcție de activitate externă. Pe baza competențelor de vânzări extracomunitare care au fost construite de-a lungul anilor, am „repetat” toate procedurile necesare, care, în opinia clienților, ne disting într-o manieră pozitivă de concurența de pe piață. Datorită acestui fapt, revenim la livrări regulate în Marea Britanie în februarie. Și în săptămânile viitoare, ne bazăm pe câteva surprize „geografice”.