Ne poți găsi și pe

NOUTĂȚI

Trenul de aur – descoperire senzațională!

Picture1 5

Ani de zile a fost căutat de către Serviciul de Securitate al Republicii Populare Polonia, precum și numeroși cercetători și vânători de comori. Legenda „Trenului de Aur” a alimentat imaginația multora ani de zile și a inspirat acțiunile multor vânători de mistere.

Se spune că, la începutul anilor 1944 și 1945, când trupele germane s-au retras de pe teritoriul sud-vestului Poloniei de astăzi, vagoanele pline cu aur, și alte obiecte de valoare au părăsit Wroclaw și, în circumstanțe dramatice, au dispărut undeva în Silezia Inferioară. Această regiune a Poloniei ascunde o mulțime de povești și ghicitori misterioase. În urmă cu șase ani, datorită a doi cercetători îndrăzneți,locația „Trenului de Aur” a fost aproape de a fi găsită, fiind îndelung raportată în presă.

Se pare că, timp de câteva decenii, oamenii au căutat Trenul de Aur într-o locație complet eronată. Cu toate acestea, trenul de aur și-a făcut apariția în cele din urmă. Și da, în Silezia Inferioară, însă nu în tunelurile vechi, nu în adâncurile cavernoase ale fortificațiilor antice și nu în labirintele misterioase ale Munților Sowie sau Munții Karkonosze. Trenul de aur se afla în incinta “Nowy Ląd”, o companie din Niwnica, care aparține grupului Atlas!

Se prezintă în mod excepțional de bine și, în mod asemănător cu cel presupus din vremurile războiului, are și propria sa istorie interesantă, dar din fericire mai puțin dramatică. A fost produs în 1972 la ZNTK / FABLOK din Poznań. A fost în serviciul activ în Nowy Ląd mulți ani. A muncit din greu pentru a transporta brichete de lignit necesare pentru arderea turtelor de ipsos utilizate în companie la acea vreme. Trenul era, de asemenea, responsabil pentru transportarea cenușii de la brichete arse la depozitul de deșeuri. În 2007, în Nowy Ląd a fost pusă în funcțiune o nouă instalație de ardere a ipsosului care utilizează energie din arderea gazelor naturale. Astfel, trenul și-a încheiat cariera profesională. S-a decis transformarea „bine-meritatului pensionar” într-o expoziție istorică, ca parte a unui mic muzeu în aer liber amplasat lângă sala de ardere a ipsosului. Anii cu adevărat de aur ai trenului Niwnica urmau să vină.

În mai 2017, Jacek Koźlecki a devenit președintele consiliului de administrație al Nowy Ląd. Printre numeroasele sale decizii și activități de afaceri, au fost și cele legate de reconstrucția și renovarea elementelor infrastructurii companiei – clădiri, parcări și așa-numitele mici arhitecturi sau zone verzi. Ca parte a revitalizării generale, a venit și în cele din urmă … e rândul trenului. Întreaga mașinărie a fost restaurată și aurită. Locația sa s-a schimbat, de asemenea, într-una mai prestigioasă, s‑a mutat în vecinătatea clădirii de birouri principale a companiei.

Trimite mai departe acest articol